آخرین به روز رسانی سایت: 135 روز و 4 ساعت و 28 دقیقه قبل
 
کد مطلب: 2927
زمان انتشار: 18 مهر 1390 - 01:38:21
بازدید از این مطلب: 1885
چرا استان لارستان؟
کاظم رحیمی نژاد

چرا استان لارستان؟

اجتماع >  -
زیر ساخت های استان شدن را نداریم. جمعیت یک استان را نداریم. اصلا برای چه استان شویم؟ بهتر نیست برویم دنبال گرفتن امکانات؟ گزاره هایی از این قبیل را حتما تا به حال شنیده اید و شاید خود نیز بر زبان آورده باشید. اما من و همفکرانم معتقدیم که لارستان باید استان شود. چرا که فکر می کنیم اکثر عقب ماندگی های ما معلول عدم استقلال در برنامه ریزی و امور اجرایی است. مثالی می زنم . اداره کل راه و ترابری لارستان با وجود اینکه به لحاظ اداری مستقل است و مستقیما زیر نظر وزارت اداره می شود، به لحاظ مالی بودجه اش را از استانداری فارس می گیرد. همین اداره کل در سال 89 وقتی می خواست کمکی سی میلیون تومانی به تیم هندبال لار کند موفق به این کار نشد. چرا؟ چون مبلغ مورد نظر طبق قانون و در یک گردش مالی پس از آنکه به دست اداره کل تربیت بدنی استان فارس رسید در همان جا خرج شد و به لار برنگشت. واقعیت این است که مسئولان لارستان نمی توانند برنامه مستقل و مناسب با واقعیات منطقه را در مدیریت شهرستان اجرا کنند .این شیراز است که قانونا خط و ربط امور لارستان را تعیین می کند. پس اگر همه ادرات لارستان هم اداره کل شود عملا ما نمی توانیم برای بهبود وضعیت لارستان بزرگ کاری کنیم. چرا که بودجه مورد نظرمان را نمی توانیم به اراده خود هزینه کنیم و اجرای برنامه های ما منوط به اراده و تشخیص برنامه ریزان استان است. مسئله دیگری که لزوم تشکیل استان لارستان را توجیه می کند گستردگی استان فارس و وجود اراده ای برای تشکیل استانی جدید در جنوب فارس است. اگر قرار باشد استان جدیدی در جنوب فارس تشکیل شود لارستان گزینه ی اول و آخر مرکزیت این استان است. امری که مسئولان کشوری نیز کتبا آن را تایید کرده اند. پس جای تردید و تعلل نیست . باید برای تشکیل هرچه سریعتر استان لارستان تلاش کنیم. همین جا باید به برخی افراد که قبلا با هدر دادن موقعیت ها حقوق مردم لارستان را به خطر انداخته اند تذکر بدهم که دست از القای نا امیدی در میان مردم بردارند. این موضوع وقتی اهمیت می یابد که برخی از این افراد ظاهر الصلاح زمزمه حضور در انتخابات آتی را به فریاد تبدیل کرده اند. چنین اظهاراتی عملا اعلام انصراف لارستان از مرکزیت جنوب فارس است. موضوع دیگری که لزوم تشکیل استان لارستان را به ما یاد آور می شود تقاضای روز افزون و بحق مردم بخش های کهن لارستان بزرگ برای شهرستان شدن است. مطالبات انباشته شده ی بخش های مختلف لارستان این حقیقت را بر ما آشکار می سازد که"لارستان مدتها پیش باید استان می شد" این سخن را دوست و دشمن قبول دارند. اگر مسئولان صاحب نفوذ وصاحب تصمیم ده های اخیر لارستان فرصت ها را به هدر نمی دادندو منافع مردم لارستان را بر منافع شخصی و جناحی خود ترجیح می دادند امروز روند ارتقای لارستان منطقی تر پیش می رفت. امروز ما نه می توانیم حقوق مردم بخش ها را زیر پا بگذاریم و نه می توانیم برنامه ارتقای همه جانبه لارستان بزرگ را نادیده بگیریم. ما بابد در تعریف خود از شرایط استان شدن توجه داشته باشیم که داشتن امکانات بیشتر دلیل استان شدن نیست . داشتن استعداد پیشرفت و موقعیت ژئو پولیتیک مناسب مهمترین مولفه های استان شدن به حساب می آید . لارستان باید استان شود چرا که بیشترین استعداد را برای پیشرفت دارد. اگر فاقد برخی امکانات هستیم باید هر چه سریعتر تامین شود. ما فقط یک راه داریم: به جریان انداختن طرح تشکیل استان لارستان. به امتیازات دسته چندم دل خوش نکنیم و باور داشته باشیم که لارستان دیر یا زود استان خواهد شد.
 - 


زمان انتشار: 18 مهر 1390 - 01:38:21
نظرات
وحید >25 مهر 1390 - 11:21:34
سلام و خسته نباشید به شما و کسای که برای این شهر زحمت میکشن و خدا قوت من کم و بیش تونستم این مطالب رو بخونم ولی اقای رحم نژاد حق با شماست کار یه نفر نیست ولی چرا شما دنباله کارونمیگیرن تا از یک نفری در بیا د همه میدونن که مردم لارستان پشت همن نمونشم دیدن پس چرا دست رو دست گذاشتینو کارو سریع تر انجام نمیدین مردم میدونن که استان شدن هم برای خودشون و هم برای نسل های بعدشون فاییدهای فراوانی داره پس فکر نکنم ناراضی باشن و نخوان همکاری کنن من از شما خواهش میکنم دنباله کارو بگیرین تا به حقمون برسیم . اون موقع است که زحماتتتون هدر نرفته و ... ممنون بازم خسته نباشید
ایمیل: yalandonia_80@yahoo.com   سایت:
محمد(استان لارستان) >19 مهر 1390 - 19:24:12
آقای رحیمی نژاد می شود در تشکل لارستان بیدار کمیته ای تشکیل بدید و این کمیته طرح استان شدن لارستان رو به جریان بندازه؟؛یا اگه نمیشه خودتون پیش قدم بشید و این تیم قوی را تشکیل بدید چون شما واقاً دلسوز لارستان هستید.
ایمیل:    سایت:
استان من لارستان >19 مهر 1390 - 18:17:54
احتمال استان شدنش هست ولی فعلا کسی جلویش ایستاده و نمی گذارد یعنی تا این اقا هست نمی گذارد استان شویم
ایمیل:    سایت: bazigar.mahtarin.com
محسن نوروزی >19 مهر 1390 - 17:08:33
ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای دکتر رحیمی نژاد عزیز که همواره گفتارش بازتاب پندار نیک اوست، به عنوان یک لارستانی میهن دوست که همواره خاک لارستان را توتیای چشمان خود کرده و می کنم (اگر چه جهت ادامه تحصیل مدت هاست به ناچار از کهن دیار خود دل کنده ام، ولی به عنوان یک لارستانی اصیل که همواره چه با قلم و چه با قدم در هر موقعیتی دفاع از حقوق لارستان بزرگ را جهت اعتلای آن به استان لارستان وظیفه ذاتی خود میدانم) تصور می کنم آنچه در راه دسترسی به این هدف لازم است وجود یک رهبر واحد است که تشکیل استان لارستان را در اهم اهداف خود قرار دهد و از نظر من شما در مقام نماینده لارستان بزرگ می توانید نوید بخش فردایی بهتر برای کهن دیار لارستان باشید، لذا به نوبه خود از شما تقاضا می کنم تا با همان افکار لارستان دوستانه وارد میدان شوید تا با تشکیل استان لارستان ان شاالله هم اهالی لار و هم عزیزان سایر بخش های لارستان بزرگ به حقوق حقه خود دست یابند. با سپاس مجدد
ایمیل: mohsennorouzi88@gmail.com   سایت:
فرهاد ابراهیم پور  >19 مهر 1390 - 11:37:10
باسلام / با توجه به روند اتی انتخابات مجلس طرح مسائل مشخص که زمینه های لازم برای کاربردی شدن ان در منطقه موجود است میتواند به ارتقا موقعیت لارستان کمک کند وهمانگونه که دکتر رحیمی نژاد هم توضیح داده اند این روند همزمانی ارتقا برای بخش ها ومناطقی که تاکنون عقب نگهداشته شده اند نیز می باشد .استان شدن لارستان موجب تقویت بنیه اقتصادی منطقه وپیشرفت وتوسعه شهرهای وروستاهای ان خواهد شد در این زمینه کار فعالانه وصادقانه لازم است .در مجموع مطلب جالبی بود .www.ewazstars.com
ایمیل:    سایت: www.ewazstars.com
دلسوز >19 مهر 1390 - 11:28:27
باسلام آقای رحيمی نژاد يکی ازملاکهای استان شدن هرشهرستان وجود کارخانجات صنايع وتوسعه شهری ازهرنظر می باشد. ميدان بارمرکزی لار يکی ازبزرگترين پروژه های دردست اجرا دراستان وحتی درکشور می باشد که براساس بازديدی که بنده ازاين پروژه داشته ام جای بسی تشکر وقدرانی ازدست اندرکاران آن می باشداما مديران شرکت ازعدم استقبال مردم بویژه بازاریان محترم وهمچنین عدم حمايت ازسوی شهرداری وساير ارگانها ناراضی بودند سوال من اينجاست که چرا پروژه به اين عظمت وزيبايی که هزينه هنگفتی صرف آن شده بابی توجهی مسئولين همراه است.مطمينم اين پروژه برای آينده لارستان بسيار تاثير گذار می باشد. خواشمندم ازاين پروژه گزارش جامعی تهيه فرماييد تااطلاع رسانی شود. باآرزوی استان شدن لارستان بزرگ
ایمیل:    سایت:
بدون نام >19 مهر 1390 - 11:20:34
مگر دیگرانی که در این عرصه موفق شدند چه کار کردند. لامردی ها آستین همت بالا زدند و چند روستای دورافتاده و بی امکانات را به مرکز شهرستانی که امروز بسیار توانمند است تبدیل نمودند. در این راه حتی به دیدار رئیس مجلس آنزمان (آقای هاشمی رفسنحانی) نیز رفتند(زمانی که لامرد هنوز بخش بود) استان شدن لارستان دور از دسترس نیست. گام اولش را باید در انتخابات مجلس بزنیم. نماینده ای که بتواند در مجلس نفوذ پیدا کند. ساکت نباشد. با روزنامه ها و رادیو و تلویزیون رابطه برقرار کند. سفر های خارجی مجلس برود و در مقابل دولت کوتاه نیاید.
ایمیل:    سایت:
سعیدی >19 مهر 1390 - 09:33:40
 آقای دکتر دعا می کنم همین طور استوار و با ورمند بمانید.ان شا الله زنده باشید و استان شدن لارستان را ببینید
ایمیل:    سایت:
بدون نام >19 مهر 1390 - 08:15:27
از لحاظ جمعییتی مگر گذاشته اند که افزایش جمعیت داشته باشیم در یک برهه از زمان جهرم در یک زمان بستک و بعد لامرد و بعد مهر و بعد هم خنج و گراش را از لارستان بزرگ جدا نموده اند . بنابراین لارستان بزرگ با همین شهرستانهای جدا شده جمعیتش نزدیک به 1میلیون نفر هم می رسد ...!!!
ایمیل:    سایت:
بدون نام >19 مهر 1390 - 08:09:22
اگر ما همه چیز و همه امکانات داشتیم دیگر نیاز نبود استان شویم حال باید استان شویم که همه چیز و همه امکانات داشته باشیم . مثلا یاسوج و بندر و بجنورد و بیرجند و غیره ذالک قبل از استان شدن چه داشتند!!! الان که استان شدند نگاه کنید به کجا رسیده اند و جمعیتشان چقدر زیادتر شده است .
ایمیل:    سایت:
عارف رفيعي >19 مهر 1390 - 07:49:52
جناب دكتر حق با شماست كه روحيه كار براي شهر خود در اكثريت ما وجود ندارد. اما درباره قدرت هم چنان كه اشاره كرده ايد راه براي لاري ها براي ورود به عرصه قدرت بسته نيست همچنان كه براي هيچ شهر ديگر اين مشكل وجود ندارد. صحبت من اين است كه حضور ما در قدرت بايد متناسب با ادعا و سابقه ما باشد. تجربه غرب مازندران كه ادعاي استاني آنها روز به روز بيشتر شنيده مي شود به ما مي گويد ابتدا بايد جاي محكمي در ساختار قدرت براي لارستان ايجاد شود سپس به فكر ارتقا يا پيشرفت باشيم. منظور از جاي پاي محكم آن قدرت چند ساله لاري ها در زمان دولت خاتمي نيست كه با تغيير دولت همه چيز زير و زبر شود. ما لاري ها از سياستمدارن پايتخت سياسي تريم و فراز و فرود هاي سياسي بر ما بيشتر از همه جا تأثير مي گذارد. حضور لاري ها در مناصب بالا ناشي از يك كار تشكيلاتي و منسجم براي رسيدن به قدرت نبوده است و فقط و فقط ناشي از حضور يك "شخص" نزديك به وزير كشور در آن زمان بوده است. وقت آن است كه متوجه شويم بايد براي رشد لارستان به دنبال قدرت و مناصب مديريتي در سطح شهرستان، استان و كشور باشيمآن هم با كار تشكيلاتي و "پيگيري" و "شهامت" و "فداكاري" براي شهر خود. و نه بايك "اتفاق" و انتصاب". بايد روحيه مخرب حسادت نسبت به همشهري را در خود از بين ببريم. *** به راستي اگر شخصي مثل دكتر بروجردي در ساختار قدرت حضور نداشت و اگر پيگيري فعالان اجتماعي در لار نبود آيا اوز و بيرم به لارستان باز مي گشت؟
ایمیل:    سایت: khour.ir/rafiei
از یک دوست  >18 مهر 1390 - 22:27:01
در مورد پیشنهاد دیده بان حقوق بشر چند ماه پیش به صورت شفاهی ذکر شده است . سایت جالب وبهتر می شود آیا امکان دارد این کار انجام گیرد ؟
ایمیل:    سایت:
صابر جانفزا >18 مهر 1390 - 22:23:02
اقای رحیمی نژاد امیدوار هستیم که این کار توسط دکتری توانمند مثل شما که دلاتان برای لارستان بزرگ میتبد انجام گیرد وشمادر انتخابات مجلس شرکت کنید وحق ما را بگیری وکسانی راکه می خواهند سو استفاده کنند وعرضه ی هیچ کاری راندارند با تدبیر خود حق ان ها را کف دستشان بگذاری با تشکر
ایمیل:    سایت:
شهروند  >18 مهر 1390 - 21:29:36
یکی از شاخصه های استان شدن لارستان جمعیت است پس همه با همکاری وهمیاری پیش به سوی سر شماری که از دوم آبان ماه شروع می شود .
ایمیل:    سایت:
محمد(استان لارستان) >18 مهر 1390 - 21:26:49
دیر یا زود لارستان مرکز استان است درست، ولی آقای رحیمی نژاد شما راهکاری دارید؟.همه ی مردم می دانند که لارستان چاره ای جز استان شدن ندارد.به نظر بنده اگر راهکاری را بگویید بهتر است.با تشکرر
رحیمی نژاد: راهکارش به جریان انداختن طرح تشکیل استان لارستان است. این طرح اگر به هیئت دولت برود تصویب هم نشود نیمی از راه را رفته ایم. به جریان افتادنش هم کار یک تیم قوی است.کار یک نفر نیست. تنها چیزی که ما را از این هدف دور می کند ورود نماینده ای است که این امر را باور نداشته باشد .چه لاری چه غیر لاری.اتفاقا من فکر می کنم آن نقش نماینده  لاری که همیشه آیه ی یاس می خواند در به هدف نرسیدن ما بیشتر این آقای نماینده فعلی است 
ایمیل:    سایت:
چندی بعد نامه ای خطاب به ریئس جمهور( قبلی ) تنظیم نمودم وبا امضا روحانیت لارستان نماینده مردم وفرمانداری لارستان با توجه به شرایط مناسب اقلیمی وجغرافیایی ، لارستان می توانست ، از نظر تقسیمات کشوری به عنوان استان لارستان ارتقا یابد . هدف از طرح این موضوع ایجاد ردپا واثری باشد در تقسیمات کشوری تا آیندگان بتوانند در این مسیر گام بردارند .
رحیمی نژاد: دکتر کشفی زحمتش را کشید ولی آقایان انصاری لاری و موسوی مهری (لاری) همراهی نکردند.
ایمیل:    سایت:
لاراستان >18 مهر 1390 - 14:19:41
مردم که از چند سال پیش این مسئله را فریاد زدند . مسئولین شهر که بعضا از شهر های رقیب هستند نمی خواهند این مهم اتفاق بیافتد .
ایمیل:    سایت:
محمد(استان لارستان) >18 مهر 1390 - 14:08:30
انشاالله با نماینده لایق لارستان بزرگ این طرح را اجرایی کنیم.تنها امید ما انتخابات آینده است.ولی متأسفانه هر گروهی از مردم یه چیزی میگن؛یکی می گه اجماع اینطور باشه یکی می گه نه، هنوز اجماع درستی صورت نگرفته. (به امید فرستادن یک نماینده لایق این منطقه کهن)
ایمیل:    سایت:
دیده بان حقوق بشر! >18 مهر 1390 - 14:04:37
دست اندرکاران محترم سایت وزین صحبت نو :اگر بخش پربیننده ترین اخبار را هفته ای ویا حداقل ماهانه کنید بسیار جذاب ترخواهد بود تااینکه به این روال کنونی باشد وخبرهایی ثابت دراین بخش برای هیشه قرار گیرند.تمامی سایتهای دیگر بخش پربازدیدترین اخبارشان یاروزانه ویا هفته ای می باشند باتشکر
ایمیل:    سایت:
بدون نام >18 مهر 1390 - 13:58:22
be omide khoda
ایمیل:    سایت:
لارستانی >18 مهر 1390 - 13:34:44
استان شدن لارستان از زمان نمایندگی دوره ششم استارتش زده شد .ولی بعد از آن دنبالش نگرفتیم ونخواستیم .
ایمیل:    سایت:
عارف رفيعي >18 مهر 1390 - 13:11:30
من هم با شما موافقم كه لارستان عليرغم كمبودها بيشترين شايستگي را براي استان شدن دارد چرا كه وجهه و سابقه مركزيت دارد كه رقيبان از اين بي بهره هستند. اما انتقادي كه به نوشته شما دارم اين است كه وقتي از شيراز صحبت مي كنيد گويا با يك دشمن ذاتي و ازلي لارستان مواجه هستيد. در حالي كه رسيدن به مناصب قدرت در مركز استان يكي از راههاي اصلي رسيدن به حق لارستان است. در نوشته هاي قبلي هم گفته بودم كه وقتي خودمان نمي خواهيم در تحولات استان نقشي داشته باشيم و احياناً اگر كسي سوداي قدرت در سر داشته باشد را شيطان مي پنداريم، نمي توانيم از بي مهري به لارستان صحبت كنيم. اگر امروز لامرد براي خودش قدرتي شده است به اين دليل است كه در پي قدرت رفته است. چند مدير كل استاني لامردي هستند در حالي كه مردم ما در عين ادعاي استاني به حداقل ها نظير چند ارتقا كاغذي! راضي هستند. خلاصه كلام اينكه چه براي پيشرفت و توسعه و چه براي ارتقاء به استان، حضور موثر در ساختار قدرت از هر زيرساختي مهمتر است. پس بايد ديد خود به مقوله قدرت را تغيير دهيم و سعي كنيم اين روحيه قناعت پيشگي خود را كنار بگذاريم
رحیمی نژاد: با احترام به نظر شما فکر می کنم مشکل عمیق تر از اینهاست. لاری ها فرصت حضور در سطح  استان و کشور داشتند و دارند.باید دید چه کسی حاضر است منافع شخصی اش را فدای مردم و تاریخ لارستان کند. مسئولان مناطق دیگر برای منطقه شان در هر مقامی باشند کار می کنند مسئولان ما حتی حاضر نبودند بگویند لاری هستند.
ایمیل:    سایت: khour.ir/rafiei
مدیر سایت رسمی جویم >18 مهر 1390 - 11:31:02
امیدواریم چنانچه لارستان استان شود، روند تبعیض ظالمانه لارستان بر بخشها ( شهرستانهای آینده )ادامه نیابد وگرنه ان وقت چه فرقی مثلا برای جویم می کند که بخش بوده زیر نظر شهرستان و بعدا هم شهرستان باشد زیر نظر مرکز استان؟؟ منظور این است که انتظار داریم در آینده نزدیک که لار استان می شود به هر منطقه زیرساختهای لازم را بای رشد و توسعه بدهند و تمامی امکانات را به مرکز استان ( لارستان) ندهند... مثلا نیروی بومی جویمی را برای جویم استخدام کنند... اوزی را برای اوز... خنجی برای خنج ... مثلا طرحهای بزرگ استانی را در جای جای استان جدید ( لارستان )و در بخشها اجرا کنند.. لزومی ندارد تمام کارخانه ها... تمام پروزه های بزرگ... تمام طرحهای ملی در یک مکان که همان مرکز استان است باشد من الله توفیق برای استان ما... لارستان
ایمیل: juyom.website@yahoo.com   سایت: www.juyom.vcp.ir
ابوالفضل  >18 مهر 1390 - 11:24:08
با سلام جناب دکتر رحیمی نژاد شما که این همه دغدغه پیشرفت و توسعه و ارتقا لارستان بزرگ را دارید چرا خود پا به عرصه انتخابات نمی گذارید؟ بخدا برگردنتان هست شما که توانایی این کار را دارید و از میان تمامی کسانی که تا به حال اعلام آمادگی کرده اند اصلح ترید و این امر مثل روز بر همه مردم روشن است چرا اعلام آمادگی نمی کنید تا ببینید چگونه دست هایمان را به سمت شما برای یاری دراز می کنیم. جناب دکتر بنده یک جوان 23 ساله هستم که مدرک لیسانس دارم. من تا کنون همه افرادی را که اعلام کاندیداتوری کرده اند را بررسی کرده ام بخدا هیچ کدام...... اصلا هیچ کدام ..... و بهتر است بگویم نمایندگی مردم را در چیزهای خیلی جزئی می بینند. آقای دکتر ما قشر جوان لار و لارستان از شما خواهشمندیم اگر پیشرفت و ارتقای لارستان بزرگ و عزیزمان برایتان اهمیت دارد پا به عرصه انتخابات بگذارید و اجازه دهید لااقل یک بار هم که شده لارستان در تاریخ خود یک نماینده اصلح ولایق را به مجلس بفرستد تا حقوق از دست رفته اش را احیا کند. جناب دکتر اگر منافع لارستان برایتان اهمیت دارد مسائل دیگر را کنار بگذارید و به میدان بیایید. در ضمن من تا حدودی از دلایل شما برای عدم کاندیداتوریتان اطلاع دارم که این نشانهبزرگواری و دلسوزی شماست ولی در این زمان چاره ای جز ورود شما به عرصه انتخابات نیست و در حال حاضر شما برترین و اصلح ترین فرد برای لارستان هستید.
ایمیل:    سایت:
ali >18 مهر 1390 - 10:55:30
من لاری هستم ولی الان درقم زندگی می کنم قم همین وضعیت را داشت وبا صلاحدید سیاسی تبدیل به استان شد .حاصل اصلی بالارفتن عنوان پست عده ای وگران شدن املاک بودحالا شما هم دلخوش به این حرف ها نباشید وبه جای این ه با همکاری مسئولین محلی واستفاده از پتانسیل های مردم خوب لارستان در پیشرفت آن بکوشید
ایمیل:    سایت:
دلسوز >18 مهر 1390 - 10:52:30
لارستان ایالت بوده(ایالت لارستان یا همان استان لارستان)و استان شدن بازگشت به اصل خویش است نه چیز بیشتری. پس همه باهم باید برای بازگشت به اصل خویش تلاش کنیم هرکسی کودور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش استان شدن حق مسلم ماست
ایمیل:    سایت:
قاسم عزيزي >18 مهر 1390 - 09:45:12
سخن دكتر كاظم رحيمي نژاد صحبت هايي كاملا منطقي و بجاست.ما در شرايطي قرار گرفته ايم كه راهي جز استان شدن نداريم باور بر اينكه ما مي توانيم استان شويم در شرايط جوي موجود و حاكم در شهرستان لارستان و علارغم اظهارات برخي از افرادي كه به زودي به پاي معركه ي انتخابات مي آيند مبني بر اينكه ((ما شرايط استان شدن را نداريم)) يا اينكه ((لار بايد لاري نقلي باشد))خود يكي از بهترين پوين هاي مثبتي است كه در حال حاضر مي شود بيان كرد. صداي حق طلبي ((ما بايد شهرستان شويم)) بخش هاي لارستان كاملا منطقي است و تنها راه محقق شدن همه ي اين فرياد ها تشكيل استان لارستان به مركزيت لار است. دكتر كاظم رحيمي ن‍ژاد در متن نوشتاري خود مطلب زيبايي را ذكر كرده است و آن اينكه ((باور داشته باشيم لارستان دير يا زود استان مي شود)) اين باورهاست كه نشدني ها را شدني مي كند روياها با حقيقت پيوند مي خورند و گفتن همين جمله مي تواند دلگرمي بر اين باشد كه آري تا صعود به قله راهي بيش نمانده است. از تگاه هر لارستاني لارستان دوستي حتي دفاع از استان شدن لارستان امري مقدس و شايسته است. آنهايي كه تا ديروز با علم حمايت از حق و حقوق مردم كرسي هاي مجلس را اشغال كردند عمريست كه ناشنوا بودند آنها صداي مردماني كه استان شدن را فرياد مي كشيدند تا اين همه سال نشنديند مگر در تظاهرات ده ها هزار نفري بهمن 88 كه باز هم گمان نمي كنم شنيده باشند. ما لارستاني هستيم يا بگذاريد بهتر بگويم ما ايالت لارستان هستيم و استان شدن شايد كمتر چيزي باشد كه يدك مي كشيم. و در انتها باز مي رسيم بر اين جمله كه ((باور داشته باشيم لارستان دير يا زود استان مي شود)) وسلام.
ایمیل: mok.azizi@yahoo.com   سایت:
بي نام  >18 مهر 1390 - 08:10:59
ايول دكترخوشمان آمد ولي حالا با شهرستان شدن اوز بازهم ما بايد اميدوار باشيم
ایمیل:    سایت:
موریزگ >18 مهر 1390 - 08:03:22
یارا سخن از زبان ما می گویی ، برای تحقق این این امر باید یک پاکسازی مدیریتی صورت کیرد .
ایمیل:    سایت:
بدون نام >18 مهر 1390 - 07:56:00
با سلام به لارستان بزرك به اميد ان روز0
ایمیل:    سایت:
فاضل >18 مهر 1390 - 07:46:04
انشا الله با کمک هم پیش بسوی استان شدن لارستان بزرگ
ایمیل:    سایت:
بدون نام >18 مهر 1390 - 07:41:14
يکی ازدلايل عدم پيشرفت لارولارستان سنگ اندازی مسئولين ادارات شيراز است که متاسفانه اين جريان سالهاست به لارستان ضربه می زند.
ایمیل:    سایت:
ص- کامجو >18 مهر 1390 - 06:27:29
واقعا آقای دکتر حرف دل ورزشکاران وحرف دل جامعه بزرگ لارستان به رشته تحریر در آوردید . موقعی که.... اعلام می کنند که این سی میلیون تومان به گفته سرپرست مدیر کل خرج فوتبال فجر سپاسی شده است مقام های بالاتر توجیه می کنندکه این مقدار پول عددی نیست برای فوتبال فجر سپاسی شیراز ! ماهم می دانیم ولی این مقدار پول برای ورزش لارستان رقم کلانی است وورزش لارستان از این رو به آن رو می شود . واقعا این درد باید به چه کسی گفت .جهت اطلاع مردم ورزش دوست وجامعه ورزشی لارستان از این سی میلیون یک ریال هم به لارستان بر نگشت در صورتیکه توافق بین دو مدیر کل بر این بود که چند میلیونی به لارستان بر گردد. این نمونه ای از اجحاف در حق جامعه ورزش لارستان می باشد در صورتیکه اگر استان شویم اینگونه مسائل به صفر می رسد .
ایمیل:    سایت:
lkb >18 مهر 1390 - 05:57:41
درود بر دکتر رحیمی نژاددقیقا حرف دل کل لارستان زده اید . باید مردم بخواهند . ما در منطقه جنوب مستحق استان شدن هستیم .واقعا استان فارس نمی خواهد که ما استان شویم . دلیش هم این است که مسئولین غیر بومی وغیر دلسوز به لارستان به خصوص مرکز شهر تحمیل می کنند .
ایمیل:    سایت:
على >18 مهر 1390 - 03:10:30
اقاى دكتر حرفهات همش مورد تاييده و اين مورد كه لارستان استان خواهد شد هم درست هرجور حساب كنيد منطقيه ولى ميدونم دل شما هم مثل همه مردم قرص نيست اخه تو منطقه ما روال عادى امور جاشو داده به 1-...2-... 3-.... (جاى نقطه ها كلماتى ميخواستم بنويسم كه ميفهمم حذف ميكنيد) مثلا كى باورش ميشد كراش قبل از جويم و اوز و بيرم شهرستان بشه كه شد حالا هم همه عقيده دارن كه استانى حق لارستان و مركزيت استان حق لاره اما همونجور كه اوزيها و بيرميها فكرش هم نميكردن يه روزى تابع كراش بشن (كه البته به خير كذشت) از كجا معلوم يه روز خدانكرده نشنويم كه شديم يكى از توابع مثلا لامرد يا جهرم هرجند باز هم اعتقاد دارم لارستان استان بزركى خواهد شد
ایمیل:    سایت:
فرم ارسال نظر

نام (اختیاری)

پست الکترونیک (اختیاری)

آدرس وب سایت یا وبلاگ (اختیاری)

http://

نظر شما

لطفا کد امنیتی را وارد کنید: - به حروف بزرگ و کوچک توجه شود:



پر بیننده ترین
دیگر خبرها
تبلیغات







درباره ما  |  ارتباط با ما  |  تبلیغات  |  آمار بازدیدکنندگان |  جستجو  |  فید مطالب

استفاده از کلیه مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

طراح : شرکت گذرگاه وارثان لارستان‬